Моят личен и професионален живот

2006-03-26

Сървър за печат със Slackware Linux и HP 1020

Тази неделя домашния ми сървър стана и локален сървър за печат. Напоследък доста, често ми се налага да печатам разни документи поради което си купих лазерен принтер HP LaserJet 1020. Удобен и евтин принтер за дома.
Естествено устройството идва с драйвери само за "любимата" ми операционна система Windows. Тъй като ползвам Линукс за всичко трябваше сам да намеря начин за пускането му в употреба. Нещата се оказаха по-прости от колкото предполагах. Оказа се, че печатащото устройство работи с ZjStream протокола на Zenographics, за който има поддръжка в проекта foo2zjs. След около час работа успях да направя пакет (md5, sign) за Slackware и след като го инсталирах нещата започнаха да се нареждат едно по едно. Добавянето на принтер към CUPS е наистина лесно с магьосника в KDE. Отнема не повече от 5 минути. След това можете да печатате на устройството от всяко приложение. Надявам се в скоро време да успея да напиша статия, в която по-подробно да опиша всичко, и след това да публикувам в Линукс за българи.
Лошото е, че драйвера има по-малко настройки в съпоставка с варианта за Windows, но за сметка на това работи добре. В Интернет се намират оплаквания, че печатането спирало след 20-тата страница и то точно на Slackware, но аз все още не съм стигал до този проблем.

Няма коментари: